کاراتـــــــــــــــــــــــــه دو (دای دو - جوکو)

وبلاگ گروهی دای دو کاران شهرستان اسلامشهر

کاراتـــــــــــــــــــــــــه دو (دای دو - جوکو)

وبلاگ گروهی دای دو کاران شهرستان اسلامشهر

جزوه اصطلاح های رایج در کلاسهای کاراته دو ( دای دو ــ جوکو )

جزوه اصطلاح های رایج  

  

 

در کلاسهای کاراته دو ( دای دو ــ جوکو )  

 
ادامه مطلب ...

تأ ثیر ورزش بر کار اندامها

تأ ثیر ورزش بر کار اندامها

   

ورزش یک پیکار زیبا با سستی و تنبلی است و حتی حیوانات نیز برای دستیابی به چالاکی که لازمه زندگی آنهاست از ورزشهای متناسب با فعالیتهای حیاتی خود غفلت نمی کنند.

درباره اینکه انگیزه ورزشهای عادی و خودجوش نزد انسانها چیست؟ نظرات مختلفی توسط محققین ارائه شده که برخی از مهمترین نظرات مطرح شده عبارتند از:

ـ بهره گیری از انرژی اضافی: به عبارت دیگر, جنب و جوش آدمی توأم با مصرف انرژی اضافی دریافتی است...

ادامه مطلب ...

آموزش کامل ضربات و دست و پا

آموزش کامل ضربات دست و پا  

 

در کاراته و سبکهای آزاد 

اگر می خواهید در کاراته و مبارزات آزاد از ضربات دست و پاهایتان به خوبی استفاده کنید باید بدنتان از انعطافپذیری بالا و قدرت بدنی مناسبی برخوردار باشد تا بتوانید نسبت به ضربات مختلف کارایی آن ضربه را به واقعیت نزدیک کنید .

گارد ( حالت ایستادن )

قبل از اینکه آموزش ضربات را آغاز کنم باید نوع گارد و ایستادن یک فایتر را یادآوری کنم . دقت کنید وقتی که می ایستید اندازه پاهایتان به اندازه یک قدم که در حالت عادی برمی دارید باشد . فاصله پاهایتان از یکدیگر به اندازه عرض شانه هایتان باشد و بالاتنه شما باید کاملا رو به رو حریف باشد و کمی متمایل به جلو و دستهایتان نیز باید حالت خاصی داشته باشد به این ترتیب که دستی که جلو تر قرار گرفته ( دستی که موافق پای جلویی است ) با فاصله تقریبی یک وجبی جلوی صورتان باشد و مشتتان را طوری قرار بدهید که بتوانید از روی مشتتان حریفتان را ببینید ، و دستی که عقب تر قرار گرفته ( دستی که موافق پای عقبی است ) با فاصله یک مشتی گره فکتان باشد و دقت کنید که حالت مشتهایتان طوری باشد که سیکنهایتان به طرف بالا قرار گرفته باشد و همچنین آرنج هایتان نیز نباید از بدنتان فاصله داشته باشد بلکه باید طوری به بدنتان نزدیک قرار بدهید که حالت آرنج هایتان به شکل عدد 11 باشد .

و چون در مبارزات آزاد عمده ضرباتی که مورد استفاده فایترها قرار می گیرد ضربات دست است ما نیز در ابتدا ضربات دست را تشریح می کنیم .

 

ضربات اصلی دست ( ته وازا یا کیهون پانچ )

 

1)جاپو :

   جاپو یکی از مهمترین ضربات دست می باشد معنی لغوی این ضربه مشت مستقیم است و باید در هنگام ضربه زدن دست را از همان نقطه ایی که در گارد قرار گرفته حرکت بدهیم و طوری چرخش را انجام دهیم که وقتی ضربه به صورت و یا بدن حریف برخورد کرد محل اصابت مشت جلوی سیکن باشد و دقت کنید وقتی می خواهید این مشت را بزنید با پیچیش کمر و کپل و کتفهایتان همراه باشد تا بتوانید نیروی بیشتری را انتقال بدهید .

و به این نکته توجه کنید که هنگامی که با یک دست ضربه را می زنید دست عکس العمل شما باید در کنار گره فکتان باشد تا اگر حریفتان ضربه ای به صورت شما زد بتوانید به راحتی دفاع کنید که به این حالت در اصطلاح کاراته ((دآشی))  به معنای ضربه تو ضربه می گویند .

مانند شکل زیر :

      

برای دیدن ادامه ضربات به ادامه مطلب بروید ...

ادامه مطلب ...